Modul Pembelajaran Funtastik Matematik & Sains Konsep VAK

Teknik Pembelajaran VAK Untuk Pelajar Anda.

Setiap manusia adalah berbeza, begitu juga dengan para pelajar. Cara mereka mempelajari sesuatu adalah berbeza di antara satu sama lain.

Para pelajar akan lebih seronok dan mudah menerima suatu pembelajaran itu apabila mereka diajar dengan menggunakan Teknik ‘Success Learning VAK’ yang sesuai dengan potensi serta kelebihan mereka.

Teknik Visual:

Teknik ini memerlukan para tutor menggunakan alat bantu mengajar visual seperti gambarajah, peta minda, graf, infografik, video dan sebarang benda berwarna. Tutor yang kreatif juga boleh membawa laptop, tablet, ipad dan sebarang gadget yang dapat membantu proses pembelajaran yang menyeronokkan!

Teknik Auditori:

Ada jenis pelajar yang suka mendengar dan cepat menangkap pelajaran dengan mendengar. Teknik yang boleh digunakan untuk pelajar ini adalah dengan menggunakan bunyi dan teknik pengulangan, lagu, audio, perbincangan ‘two way communication’ supaya mereka mudah menyerap input yang diberikan melalui pendengaran.

Teknik Kinestetik:

Pelajar jenis kinestetik adalah jenis yang suka melakukan aktiviti. Pelajar jenis ini akan berasa gelisah apabila hanya mendengar atau melihat terlalu lama. Jadi mereka memerlukan aktiviti dan latihan yang berkaitan dengan subjek yang diajar. Jika tidak, games ataupun senaman ringkas yang dilakukan sekali-sekala amat bermakna buat mereka.

Dengan pembelajaran fokus melalui ‘Home Based Learning’, para tutor dapat membantu pelajar untuk belajar sesuai dengan kategori mereka.

Modul Funtastik Matematik & Sains ini sesuai untuk pembelajaran yang menarik dan menyeronokkan mengikut Konsep VAK.

 

 

 

 

Layari www.beyondhometuition.com untuk info lanjut

About Mohd Noor

Penulis dan Pemilik Blog coachmohdnoor.com. Pengasas CMN Education Group yang menguruskan lebih 50 cawangan termasuk Tuisyen, al-Quran, tadika dan sekolah swasta di seluruh Malaysia dan UK. Penulis 3 buah buku dan lebih 4 buah ebook. Bersedia dihubungi jika memerlukan bantuan dalam pengurusan tuisyen dan bisnes. Yakin Sebelum Berjaya. #MalaysiaTutorpreneurCoach

Check Also

Program STEM Untuk Guru Malaysia

“STEMtist 4 Educator”   Alhamdulillah, Ayden Innovation bakal berkongsi bersama-sama Guru-guru KPM berkaitan STEM bersama ...